[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Częstobrak środków i możliwość ich pozyskania był w centrum uwagi.Organizacje w powiatach nie znały się,działały osobno, nie podejmując żadnej współpracy.Na spotkaniach organizatorzy odczuli ogromneoczekiwanie organizacji na informacje jak pozyskiwać środki finansowe, co czasami przesłaniało celspotkania.Organizacje były zachęcane do realizacji Programu Informowania Społeczeństwa i część znich będzie ubiegało się o środki na realizację zadań z zakresu programu.12.Sposób promocji projektu" prasa pozarządowa "Pozarządowiec" 1 numer w całości poświecony sieci i realizacji projektu," prasa lokalna: "Dziennik Bałtycki", "Gazeta Olsztyńska", 4 informacje" strony internetowe (m.in.www.ngo.pl, www.splot.ngo.pl) oraz internetowe listy dyskusyjneNGOs)," Radia Lokalne: Radio EL, Radio OLSZTYN, 3 spoty" Telewizja regionalna: TV Vectra EL, TV Olsztyn, 4 spotySPOAECZNOZ LOKALNA16.Klub Nowodworski Stowarzyszenie Miłośników Nowego Dworu GdańskiegoKopernika 1782-100 Nowy Dwór Gdańskiwoj.Pomorskietel.i fax: 055 2472203opitz@opitz.plwww.klub.opitz.pl1.Tytuł /nazwa inicjatywy (programu)SPACER po UNII2.Czas trwania inicjatywy:od 1 maja 2003 do 5 czerwca 20033.Cele opisywanej inicjatywyProjekt  Spacer po Unii miał wpłynąć w pierwszym rzędzie na pozytywne nastawienie mieszkańców35 %7łuław i Mierzei do przystąpienia Polski do UE, łamiąc barierę niemożności i braku zaufania do  białychkołnierzyków i atmosfery wielkomiejskich centrów.Bombardowanie informacją prowadzi często doreakcji niechęci i wycofania.Chciano zadziałać łagodnością obrazu, dzwięku i magią  gawędy , niepomijając przy tym informacji niezbędnych do zrozumienia procesu integracji.Tym samym próbowanozbudować zaufanie do społeczeństwa europejskiego i zachęcić do poparcia procesu integracji.Celem projektu było przekonanie mieszkańców %7łuław i Mierzei Wiślanej, że wejście Polski do UniiEuropejskiej dotyczy wszystkich Polaków, niezależnie od pochodzenia, wyznania, statusu społecznegoczy wykształcenia, a wystawa i film znakomicie przybliżają wiejskiemu odbiorcy podobieństwapomiędzy obywatelami Europy.4.Szczegółowy opis realizacji inicjatywyW 10 miejscowościach %7łuław i Mierzei Wiślanej (Gronowo Elbląskie, Markusy, Ostaszewo, Stegna,Lichnowy, Miłoradz, Stare Pole, Suchy Dąb, Nowy Dwór Gdańsk i Krynica Morska) odbyły sięspotkania z publicznością, na których zaprezentowano wystawę fotograficzną zaaranżowaną wkonwencji  widziane z okna , z której to można było zobaczyć przez okna, co robią i jak żyją mieszkańcyBrukseli i okolic  miasta Unii Europejskiej.Dzięki temu uzyskano efekt spaceru europejską uliczką.Ważnym elementem wystawy był kiosk, gdzie oprócz gazet, można było  nabyć informacje o UniiEuropejskiej.Podczas wystawy prezentowano jednocześnie film  Portrety sąsiadów.W filmiekilkunastu obywateli Unii Europejskiej zwróciło się bezpośrednio do widza odpowiadając na pytaniadziennikarza o codzienność, o przeszłość i przyszłość.Osoby i ich wypowiedzi były tak dobrane abyprezentowane treści i poglądy trafiały do przeciętnego odbiorcy na %7łuławach.Na bazie filmuprzygotowany został konspekt lekcji o Unii Europejskiej.5.Odbiorcy inicjatywyProjekt realizowano na terenie 10 gmin %7łuław i Mierzei Wiślanej, był kierowany do:dzieci i młodzieży w wieku szkolnym,przedstawiciele społeczności lokalnych zamieszkujący obszary %7łuław i Mierzei;lokalni liderzy i osoby publiczne i mające wpływ na kształtowanie opinii publicznej (działaczesamorządowi i liderzy organizacji pozarządowych, dziennikarze, itp.); projekt.6.Obszar realizacji inicjatywywsie w 10 małych gmin w woj.Pomorskim, subregiony: %7łuławy Wiślane i Mierzeja Wiślana7 [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • centka.pev.pl
  •