[ Pobierz całość w formacie PDF ]
.Punkty4.lProszę sprawdzić, czy arkusz egzaminacyjny zawiera. strony.Ewentualny brak należy zgłosić przewodniczącemu komisji.llProszę rozwiązać zadania.llPrzy każdym zadaniu podana jest możliwa do uzyskania liczba punktów.llZa rozwiązanie wszystkich zadań można otrzymać łącznie 45 punktów.llPliki przygotowane do oceny proszę zapisać na dyskietkę.llDyskietka jest na stanowisku.Jeśli jej nie ma, proszę zgłosić jej brak przewodniczącemu komisji egzaminacyjnej.lŻyczymy powodzenia!5.ll6.SumallEgzaminatorwpisac po otrzymaniu wypełnionego arkuszaKodImięNazwiskoNakład.itp.ZADANIE 4.SłownikiDane: W trzech niepustych plikach tekstowych są wpisane odpowiadające sobie słowa polskie (plik: pol.txt), angielskie (plik: ang.txt) i niemieckie (plik: niem.txt).W jednym wierszu pliku jest wpisane dokładnie jedno słowo, począwszy od początku wiersza.Do oceny oddajesz: Wydrukowany dokument tekstowy - raport1 - z rozwiązaniami zadań 1a, 1b i 1c oraz plik wymieniony w zadaniu 1a.lUtwórz bazę danych, która zawiera słowa z plików danych i z której można wygenerować dowolny słowniczek dwujęzyczny.Utwórz słowniczek niemiecko-polski.lDo oceny oddajesz utworzoną bazę danych (plik) o nazwie.,tu wpisz nazwę plikuw raporcie1: opis rekordu tej bazy, opis metody generowania na podstawie bazy słowniczków: niemiecko-polskiego i angielsko-niemieckiego i 20 pierwszych par słów ze słowniczka niemiecko-polskiego; jeśli baza danych jest wynikiem programu napisanego przez Ciebie, zamieść tekst tego programu.lUtwórz słowniczek angielsko-polski.lDo oceny oddajesz w raporcie1: wszystkie hasła rozpoczynające się na literę p.Każdą parę wstaw w osobnym wierszu, tzn.angielskie_słowo polskie_słowoW osobnym akapicie, dopisz 1-2 zdania, jak utworzyłeś ten fragment słowniczka.lDo oceny oddajesz w raporcie1: zestaw 40 odpowiadających sobie par słów niemieckie_słowo angielskie_słowo.Każdą parę wstaw w osobnym wierszu.lDopisz 1-2 zdania, jak utworzyłeś ten zestaw słów.Punktacja:Części zadaniaMaks.a7b5c3Razem:15ZADANIE 5.EksperymentPrzy ulicy prowadzącej do szkoły zostały ustawione cztery kioski A, B, C i D z różnymi artykułami.Rozmieszczenie kiosków przedstawiono na rys.1.Przeprowadzono eksperyment: wybrany uczeń przez pewien czas odwiedzał codziennie dokładnie jeden z kiosków.Zasada wyboru kiosku była następująca: na skrzyżowaniu uczeń rzucał monetą; wypadnięcie orła oznaczało pójście do kiosku przypisanego temu skrzyżowaniu, wypadnięcie reszki - pójście dalej.Jeśli w ten sposób dotarł do skrzyżowania 4, szedł już bezwarunkowo do kiosku D.Notowano liczbę odwiedzin każdego kiosku.Do oceny oddajesz: Wydrukowany dokument tekstowy - raport2 - z rozwiązaniami zadań 2a, 2b i 2c oraz plik wymieniony zadaniu 2a.lPowtórz ten eksperyment za pomocą komputera.lDo oceny oddajesz w raporcie2: opis metody, postać danych i postać wyników wykonanego eksperymentu; fragment realizacji w komputerze opisanej metody i otrzymane wyniki eksperymentu prowadzonego przez 10 dni, 100 dni i 1000 dni; plik źródłowy o nazwie.zawierający komputerową realizację eksperymentu.tu wpisz nazwę pliku [ Pobierz całość w formacie PDF ]
  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • centka.pev.pl
  •